
2019. 05. 09.
Már az Ultegra RX bemutatásakor sejteni lehetett, hogy hamarosan lesz a Shimano-nak külön szettje a földutakra. De két dologra nem számítottam. Az egyik, hogy nem egy Dura Ace szintűnél mutatják be, a másik pedig hogy rögtön három alkatrészcsaláddal indulnak…
Pedig így történt. Az új Shimano GRX ugyanis három különböző (a Di2-val együtt) szintet kínál: Ultegra - - RX800
![]() ![]() A mechanikus 11 sebességes opció hasonló választékot kínál
![]() A 10 sebességes GRX-et csak 2x-re tervezték
Ezeket a GRX szetteket nem egy meglévő továbbfaragásával hozták létre, hanem alapjaiból újakat kreáltak. Mivel én már február elején mehettem az új GRX-el, amit tesztnek véletlenül sem csúfolnék, de úgy gondolom a véleményemet érdemes lehet belefűznöm a sajtóhírbe.
Szóval valami rohadt jó lett az RX810-es szett. Persze, elektromos váltásban nehéz a jónál jobbat csinálni, tehát itt nem is a váltásteljesítmény volt ami tetszett, hanem a fékváltókar ergonómiája! Maguk a fékkarok szélesebbek és más formájúak lettek, sokkal jobb a fogásuk mint az Ultegra fékváltókaroknak. Arról nem beszélve, hogy 18 mm-rel megemelték a fékkarok tengelyének forgáspontját, így felső fogásból még nagyobb fékerőt tudsz ugyanakkora erővel előállítani. Egyszerűen nagyszerű.
Vadonatúj fejlesztés a hidraulikus cyclocross fékkar amit a kormány felső részére lehet felszerelni. Mivel a fékkar egy fékkört alkot a fékváltókarral és féknyereggel, ezért nagyon minimális erővel lehet fékezni vele a bringát. Egy hibája van csak, hogy nagyon sok helyet foglal, 44 cm-es kormánytól keskenyebbnél már gondot is okozhat. Meg hát szépnek sem mondható vele a bringa, de tény, hogy aki komolyan gondolja a gravel bringázást, annak biztosan sokkal kényelmesebb lesz vele közlekedni.
|
|


Hétfő-Péntek: 9:00-18:00
Szombat: 9:00-13:00
Vasárnap: -Zárva-