Location
4400 Nyíregyháza
Agyag utca 6.
Shimano GRX teszt – A szett ami megváltja a gravel világot?
2021. 01. 28.

A Shimano felismerte, hogy az országúti szettek nem elégítik ki maximálisan a gravel felhasználók igényeit, ezért külön gravel szetteket terveztek a kerékpározás egyre népszerűbb ágának. De vajon tényleg annyival többet tudnak mint egy országúti szett? A kérdés megválaszolásához tesztelésre kaptunk egy komplett GRX alkatrészekkel szerelt bringát a hazai forgalmazótól. Nézzük!

Közel másfél évvel ezelőtt a Shimano GRX szettek bemutatása eléggé megosztotta a gravel bringásokat, sokan mondták, hogy semmi szükség nincs erre, hiszen a jelenlegi országúti szettek is ellátják a feladatukat főleg úgy, hogy már Ultegrából is létezett kuplungos hátsó váltó. Viszont a másik oldal örült, hogy végre lesz gravel felhasználáshoz optimalizált hajtás és váltás, meg még egy-két nem elhanyagolható fejlesztés. Én az utóbbiak közé tartoztam és még tartozom is, az országúti szettekkel nem voltam maximálisan elégedett terepen (bár a mai napig ilyet használok a saját bringámon) és végig azon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne a láncvonalat és az áttételeket átalakítani úgy, hogy még jobban passzoljon hozzám.

 

 

 

Az országúti szetteknél alapvető probléma, hogy nem sima gumis gravel felhasználásnál még kompakt hajtás (50/34) mellett is gyakorlatilag kihasználhatatlan a nagytányér, és vagy kistányéron megy az ember vagy keresztbefutó lánccal a nagytányéron. Persze lehet trükközni cyclo-cross hajtóművel, de valahogy a gyártók mégsem azzal párosították a gravel bringáikat. És akkor még ott a kistányér, a 34-es lánckerék is sokszor túl nagy terepen (ráadásul cross hajtóműhöz 36-os kistányér jár). Szóval sehogy nem az igazi, legalábbis nem optimális. Arról nem beszélve, hogy van igény egytányéros hajtóműre is gravel felhasználásnál, ami országúti szetteknél a Shimanonál “nem annyira” elterjedt. Aztán ott van még a hajtóművek láncvonala, amit eredetileg gyorszáras országúti kerekekhez terveztek, a 142-es átütős pedig már mtb láncvonalat ad. És ha már említettem az egytányéros rendszert akkor ahhoz tartozik a nagyobb áttételtartományú hátsó sor és hozzá a váltó és akkor már lehet olyan új váltót tervezni, ami jobban bírja a sarat.

Na, a Shimano mindezeket meglépte az GRX szetteknél!

 

MapTÉRKÉP
InfoINFORMÁCIÓ
4400 Nyíregyháza Agyag utca 6.
Ügyfélszolgálatunk hétfőtől péntekig 9-18-ig elérhető.
Nyitvatartás:

Hétfő-Péntek: 9:00-18:00
Szombat: 9:00-13:00
Vasárnap: -Zárva-