
2021. 09. 09.
A Shimano Dura-Ace R9200 már öt éve készül - egy évvel hosszabb a szokásos termékciklushoz képest. Érkezése intenzív spekulációs időszakot zárt le, tele kémfotókat és titkos szabadalmakkal - de a japán alkatrészgyártó végre felfedte a vadonatúj 2x12 sebességes, félig vezeték nélküli Dura-Ace (R9200) és az Ultegra (R8100) szetteket!
Az új Dura-Ace és az Ultegra is vezetékmentes váltást és 2×12 sebességet kínál, mindkettő csak Di2, azaz elektromos kivitelben lesz kapható (bovdenesben érdekes lenne a vezetéknélküliség). Bár jobban megnézve a vezetéknélküliség nem teljesen jött össze, mivel csak a fékváltókarok vezeték nélküliek, a hátsó váltó és az első váltó egy akkumulátorról megy, ami a vázba van rejtve. A fékváltókarok megoldása valóban ötös, CR1632-es elemről megy mindkettő és mivel nem fogyaszt sokat a váltókar, így a gyártó adatai szerint 1,5-2 évet megy el egy elem, viszont ha kiegészítő váltógombokat akarunk használni akkor azok már vezetékkel lesznek a fékváltókarokhoz kötve.
Az új motor dizájn miatt a váltók sebessége megnőtt, a hátsó 58%-kal, az első 45%-kal lett gyorsabb a Shimano szerint. Eddig sem volt különös panasz a sebességre, – ellenben a Sram első váltókkal – , valószínűleg ezután sem lesz, én azért kíváncsian várom, hogy ez érzetben mennyit fog jelenteni.
|


Hétfő-Péntek: 9:00-18:00
Szombat: 9:00-13:00
Vasárnap: -Zárva-